Sitter din bedrift eller organisasjon på skriftlig materiale som ikke brukes til noe? Fagartikler, produktbeskrivelser, reklametekster, kundeuttalelser, intervjuer, brukerveiledninger eller andre ting som det kunne være nyttig for folk å ha tilgang til?

Er det lagt ned mye ressurser i utvikling av dette materialet? Har du vurdert å bruke det på nettsidene deres?

Innhold for web

Å publisere slikt materiale på nettet kan lønne seg:

Nytteverdi for folk. Hvis din nettside er den beste kilden til informasjon om ditt fagfelt, er det naturlig at folk vender tilbake flere ganger, tipser andre og linker til din nettside.

Viser deres kompetanse. Du kan bruke slagord og bannere til å påstå at du er en autoritet på ditt felt. Godt innhold demonstrerer autoritet og gir deg større troverdighet.

Mellom linjene. Særlig hvis du har skrevet artiklene selv og de har en personlig (om enn saklig og profesjonell) stil, eller hvis man forstår at det som formidles baserer seg på egne erfaringer, vil leseren kunne lære deg/dere å kjenne gjennom det som er skrevet mellom linjene. Det er gunstig hvis leseren er en potensiell kunde eller samarbeidspartner.

Bonus: Økt synlighet i søkemotorer. Google og andre søkemotorer foretrekker nettsider med relevant innhold og går inn for å vise relevante treff først når noen gjør et søk. Godt faglig innhold er relevant i seg selv. Relevante nettsider har en tendens til å få linker til seg fra andre nettsider, noe som gjør at søkemotorene oppfatter dem som enda mer relevante. Ved å la disse tekstene arbeide for deg, kan du oppnå betydelig større synlighet i Google og andre søkemotorer*.

* For maks effekt må du sørge for god søkemotoroptimalisering av hver enkelt artikkel/underside.

På Internett er godt innhold gull verdt. Enten du publiserer det på hovednettsiden deres eller får utviklet en spesialisert nettside, er det bedre å la innholdet arbeide for deg enn å la det ligge ubrukt i en skuff.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *